27/05/2006

وسيلة سهلة لتدمير القدرة الأمريكية

 شبكة البصرة

مرحبا المقاومة العراقية

 ملاحظة هامة

نحن نتسائل, هل تعلمون ان هناك وسيلة سهلة لتدمير القدرة الامريكية على (الملاحة و التوجيه), وهنا (يقصد ان القوات تستخدم اجهزة لتحديد اماكنها والتوجه لاي مكان اخر للوصول الى اهدافهم) على نظام يسمى جي بي اس, ويعني (نظام تحديد المكان عالميا) وهذا النظام يحتوي على اشارات ضعيفة من الاقمار الصناعية القادمة من السماء ولديهم (مستلمات للذبذبة), اي رسيفرات في عرباتهم تلتقط هذه الاشارات وتحدد اماكنهم, ولان اشارات الاقمار الصناعية هذه ضعيفة جدا فانه من الممكن اعتراضها (تشويشها)

وللوصول لهذا الغرض وهناك مرسلات تسمى- معترضة الجي بي اس- متوفرة ويمكن بسهولة تصنيعها بنفسك وهي صغيرة وخفيفة الوزن ولا تستهلك الكثير من الطاقة, ولكن مثل هذه الالات المشوشة يمكنها مقاطعة اشارات الاقمار الصناعية بشكل كامل في منطقة كبيرة مؤلفة من مئات الكيلومترات المربعة وتقطع على القوات امكانية الملاحة والتوجيه بشكل كامل وتجعل هذه القوات عمياء تماما, لكن في هذه المشوشات محذور واحد وهو انه من الممكن استمكانها - لكن بأدوات غالية الثمن ومكلفة- لذلك عليك الانتباه بان لا تبقى في مكانك طويلا وإذا داومت الحركة على دراجة او سيارة مثلا فلن يتمكن احد من تحديد مكانك ومرفق عنوان موقع روسي لتبيان كيفية صنع هذه المشوشات وهناك مواقع اخرى على الويب لهذا الغرض

http://www.qsl.net/n9zia/wireless/gps_jam-pics.html

 

Hi Iraqi Resistance

Important hint:
We are wondering, wether you know about an easy
way to completely destroy the US capability for orientation/navigation. The US occupants rely for their orientation/navigation on a system called GPS (Global Positioning System). This consists of weak satellite signals coming fromthe sky. They have GPS receivers in their vehicles,which pick up those signals and calculate theiractual position from that.


Because those satellite signals are very weak, they can easily be interrupted (disturbed). For this purpose, special transmitters called "GPS Jammers" are available.


They are quite easily to build by yourself, too.
They are small, lightweight, and do not consume very much energy. But such a GPS Jammer can completely inter-rupt the satellite signals in a wide area of hundreds of
square kilometers, interrupting the GPS navigation of US troops completely. Thus the US troops are "blinded"
and cannot navigate anymore.


There is only one drawback to this concept. Your GPS
jammer may be localized (but only with very expensive equipment). So pay attention not to stay too long at the same place. If you keep moving the GPS jammer from time to time (for example in a car or on a motorbike)
the US troops have no chance to localize it.


Here is a link to an russian site which explains how
to build a GPS jammer:
http://www.qsl.net/n9zia/wireless/gps_jam-pics.html


This is only an example, you can find lots more of them
on the web.
bye
h00ker

 شبكة البصرة

 السبت 29 ربيع الثاني 1427 / 27 أيار 2006

إلى صفحة مقالات وأراء5